باربری در سعادت آباد

باربری پاس : برترین خدمات اسباب کشی ، حمل و نقل شهری و باربری

باربری در سعادت آباد

باربری پاس : برترین خدمات اسباب کشی ، حمل و نقل شهری و باربری

چطور اسباب کشی کنیم ؟

هنگام اسباب کشی هیچ چیز ناراحت کننده تر از باز شدن کارتن، ریختن وسایل و صدای شکستن بشقاب های چینی نیست.

پس بهتر است قبل از پر کردن کارتن ها با وسایل باارزش با مهارت بسته بندی آشنا شوید.  

هنگام بسته بندی این 10 مورد را به خاطر بسپارید:

1- کارتن ها را درست بسته بندی کنید

برای داشتن کارتن خیلی محکم، ته جعبه بین درزها را نوار چسب بزنید. در مرحله بعد، نوار چسب را عمود بر چسب قبلی بزنید. برای محکم تر شدن، کف کارتن روزنامه یا مقوای ساده بگذارید. با توجه به نوع وسایل، آن ها را داخل روزنامه بپیچید. بعد از پر شدن کارتن، در آن را بسته، روی آن نوار چسب زده، کناره های کارتن را برچسب بزنید. محتویات داخل کارتن و این که مربوط به چه کسی است را روی برچسب بنویسید.

2- وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج شدن شما می شود و تفکیک آن ها کار سختی است.

از حوله و دستمال ها برای محکم ماندن وسایل در جای خود و سر نخوردن آن ها استفاده کنید. بهترین بسته بندی زمانیست که وسایل در جای خود با کمک چیزهای دیگر ثابت بوده، از فرو ریختنشان در زمان باربری جلوگیری کنیم.

بعد از پر شدن کارتن روی آن بنویسید مربوط به چه کسی است و محتویات آن چیست؟

با یک فلش قسمت روی جعبه را مشخص کنید.

اگر وسایل شکستنی است، روی آن بنویسید "شکستنی با احتیاط حمل شود".

3- لباس ها را داخل کارتن های مخصوص قرار دهید

این کارتن ها دارای رخت آویز و جالباسی بوده، به راحتی می توان لباس ها را داخل آن ها آویزان کرد. با این جعبه ها هنگام بسته بندی در وقت صرفه جویی زیادی می شود.

دیگر مجبور نیستید لباس ها را از چوب لباسی بیرون آورده، آن ها را یک به یک تا کرده، داخل کارتن قرار دهید. به راحتی آن ها را با همان شکل بدون چروک شدن داخل کارتن بگذارید.

حتی می توانید آن ها را به صورت دلخواه بر اساس رنگ، ضخامت یا فصل تقسیم بندی کنید و هنگام ورود به خانه جدید، به راحتی از کارتن در آورده، سریع و بدون زحمت داخل کمد قرار دهید.

4- وسایل ریز را داخل کارتن های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن های کوچک قرار دهید

هنگام بسته بندی اثاثیه ، وسایل کوچک را داخل کارتن های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن های کوچک قرار دهید. چون از نظر علم فیزیک احتمال شکستن وسایل سنگین در وسط جعبه های بزرگ بیش تر است. این قانون در مورد اکثر چیزها به جز کتاب صادق است. اگر یک کارتن بزرگ را از کتاب های کوچک پر کنید، وزن زیادی پیدا کرده، فوق العاده سنگین و حمل آن سخت خواهد شد.

همچنین وسایل سنگین را کف کارتن قرار داده و وسایل سبک تر را بالاتر بگذارید.

به یاد داشته باشید هنگام حمل و نقل، فشار آوردن به یک جعبه پر، باعث شکستن وسایل داخل آن می شود.

5- بگذارید وسایل خرت و پرت داخل دراور باقی بماند

اگر در داشتن کارتن خالی محدودیت دارید یا انتقال وسایل دراور به کارتن برایتان مشکل است، در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید وسایل داخل کشو باقی بماند. کشوها را با چسب نواری به بدنه کمد یا دراور محکم کنید.

دقت کنید که دراور رنگ شده نباشد. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه جایی انجام دهید.

6- بشقاب ها را نزدیک لبه کارتن قرار دهید

بسیاری از افراد بشقاب ها را ته جعبه می گذارند اما اگر آن ها را نزدیک لبه قرار دهید، احتمال شکسته شدنشان کم تر است. بشقاب ها را داخل روزنامه بپیچید. ته کارتن و گوشه های جعبه وسایل دیگر قرار دهید تا بشقاب ها سر جای خود محکم و ثابت بمانند و جابه جا نشوند.

موقع بسته بندی ظرف های بلور، ظروف سنگین تر را ته گذاشته و ظرف های کوچک و ظریف را رو قرار دهید تا در صورت باز شدن جعبه موقع جابه جایی احتمال شکستن آن ها کم تر باشد. روی این جعبه ها حتما کلمه شکستنی را بنویسید.

7- روی ریسمان نوارچسب بزنید

هنگام بستن کارتن ها از ریسمان استفاده کنید. برای راحت تر باز شدن جعبه روی ریسمان را چسب بزنید و بگذارید مقداری از آن به صورت اضافه از زیر چسب بیرون بماند. این کار ممکن است کمی وقت گیر باشد ولی هنگام باز کردن جعبه نیازی به کاتر یا وسیله تیز نخواهید داشت. فقط کافیست نخ را بکشید تا در کارتن راحت باز شود.

8- کارتن ها را برچسب بزنید

اگر محتویات داخل کارتن ها را مشخص نکنید، زمان ورود به خانه جدید، جای قرار دادن هر جعبه مشخص نخواهد بود. رفتن به سراغ هر جعبه و باز کردن و اطلاع از داخل آن ها و این که هر جعبه ای در کدام اتاق قرار بگیرد، کار فوق العاده سختی است. پس زرنگ باشید و هر کارتن را لیبل بزنید. می توانید روی لیبل، اتاق مورد نظر، محتویات جعبه و این که مربوط به کدام یک از اعضاء خانواده است را بنویسید. لیبل را در اطراف جعبه بزنید نه روی آن.

9- پایه های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته بندی کنید

هنگام جابه جایی ممکن است چرخ های مبل ها کنده شوند. بنابر این قبلا آن ها را جدا کرده، بسته بندی و برچسب بزنید. این که مربوط به کدام مبل هست را هم یادداشت کنید.

این روش را در مورد تابلوها، قاب عکس ها و آینه ها هم به کار ببرید. بعضی از قاب ها یا آینه ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده اند و هنگام جابه جایی ممکن است گم شوند. آن ها را داخل کیسه نایلون بسته بندی کرده، روی وسیله بچسبانید و یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته اید، کنار وسایل مشابه قرار دهید.

10- جمع کردن و بسته بندی وسایل را زودتر شروع کنید

منتظر نشوید تا هفته آخر برسد و بعد شروع به جمع کردن وسایل کنید. بسیاری از وسایل که تا زمان اسباب کشی نیازی به آن ها ندارید را چند ماه زودتر جمع کنید (مانند لباس های فصل بعد، وسایل مخصوص تعطیلات، ظروف کریستال، ظرف های پایه دار مخصوص عید و کتاب هایی که قبلا خوانده اید و تا دو ماه آینده قصد خواندن دوباره آن را ندارید). درست است که در این مدت دیدن کارتن ها در گوشه خانه چندان خوشایند نیست ولی با این کار یکی دو هفته مانده تا جابه جایی استرس نخواهید داشت.